דף הבית   English
*שם מלא
*דוא''ל
*טלפון
*עיר מגורים
אשמח לקבל עדכונים מאגודת ניצן. בכל עת ניתן להסיר את כתובתך
facebook nitzan page link
אגודת ניצן > לקט פעילויות > > יום ההתרמה השנתי של אגודת ניצן, מרץ 2012

לקט אירועי יום ההתרמה, מרץ 2012

ביום ב' 19/3/2012 התקיים יום ההתרמה הארצי של אגודת ניצן וארגוני החרשים. בכל רחבי הארץ התדפקו ילדי בית הספר על דלתות הבתים במטרה להרים תרומה למען ילדים לקויי למידה ולקויי שמיעה. 

כמדי שנה השקיעו מתנדבים בכל רחבי הארץ מאמץ מרוכז להשגת מכשור מודרני, אבחונים, מחשבים ושירותים נוספים הנדרשים על מנת לאפשר לילדים אלה הזדמנות שווה עד כמה שניתן, להשתלבות בחברה.

 

מתוך הדו"ח השנתי של לקויות למידה 

לקראת יום ההתרמה פרסמה אגודת ניצן את הדו"ח השנתי ללקויות למידה, המתפרסם זו השנה הרביעית.

הדו"ח מעלה על פני השטח בעיה מוכרת במערכת החינוך: אי כיבוד במלואן של ההתאמות המומלצות לתלמידים לקויי למידה בבתי הספר וכן אי כיבודן של ההמלצות לטיפול בתלמידים אלו.

הדו"ח מבוסס על סקר מקיף, של מכון המחקר סמית, בקרב הורים, שאבחנו את ילדיהם באגודת ניצן (המבצעת מידי שנה למעלה משליש מהאבחונים בארץ).

ראשית, מהן התאמות בדרכי היבחנות ומדוע חשוב שהן תכובדנה על ידי בתי הספר? מסבירה דר' מלי דנינו, מנכ"לית אגודת ניצן: "בתום אבחון ממליץ המאבחן על התאמות לילד בהתאם לקשייו על מנת שיוכל לעקפם ולבטא כראוי את יכולותיו בבית הספר. מתן התאמות שקולות למתן משקפיים לכבד הראייה, או למתן מכשיר שמיעה לכבד השמיעה. לדוגמה, תלמיד, לקוי למידה, שיכולתו המילולית גבוהה והוא שולט בחומר, יכול להצטיין במבחן בעל פה, בעוד בחינה בכתב – עלולה להכשילו. כל תלמיד זכאי לשוויון הזדמנויות על מנת למצות את הפוטנציאל הלימודי שלו ולהצליח, ולכן כיבוד  ההתאמות הוא הכרח". 

לדבריה: "ההתאמות הבסיסיות והשכיחות הן: תוספת זמן בבחינות והתעלמות משגיאות כתיב. רשימת ההתאמות המורחבת כוללת גם: הקראת שאלון הבחינה, שימוש במילונית באנגלית, בחינה בעל פה, דף נוסחאות מורחב, שאלון מותאם לתלמיד והכתבת תשובות לבוחן נייטרלי". 

 

מתוך הסקר, איזה אחוז מההתאמות המומלצות באבחונים מיושם? 

  •  יישום מלא של ההתאמות: 35% בלבד מההורים מדווחים כי בית הספר מיישם באופן מלא את ההתאמות המומלצות לילד לקוי הלמידה. המצב החמור ביותר הוא בחטיבות הביניים. רק 22% מחטיבות הביניים מעניקות את מלוא ההתאמות לילדים, לעומת: 40% מבתי הספר היסודיים ו- 37%תיכוניים.
  • יישום חלקי של ההתאמות: 40% מבתי הספר מיישמים באופן חלקי בלבד את ההתאמות (36% - מבתי הספר היסודיים, 49% - מחטיבות הביניים ו- 43% מהתיכוניים)- התעלמות מוחלטת מההתאמות המומלצות: 14% מבתי הספר כלל אינם מיישמים את ההתאמות המומלצות על ידי מאבחני לקויות הלמידה!

עפרה אלול, יו"ר אגודת ניצן אומרת: "מסתבר שלא די באבחונים. הורים צריכים להיאבק על מימוש זכויות הילדים מול בתי הספר ומול המורים. מניסיוננו למדנו כי ללא עזרת אנשי מקצוע, המנגישים להורים את המערכת הבית ספרית, לרוב, התלמידים לא יקבלו באופן מלא את ההתאמות המגיעות להם. חלק מהמורים, בעיקר בחטיבות הביניים, נוטים לחשוב שלא כדאי למהר ולתת התאמות כאשר בחינות הבגרות "רחוקות" וכי יש מקום להתמודד עם הקשיים בהשקעת מאמץ מצידו של התלמיד. לעובדה זו עלולה להיות השלכות מרחיקות לכת לגבי אותם תלמידים שחווים כישלון בלימודים ונמצאים אף בסכנת נשירה. בתי הספר חייבים לשנות גישה ולגלות סובלנות וגמישות לצרכי התלמידים עם ליקויי הלמידה, תחת פיקוח הדוק יותר של משרד החינוך". 

נקודה נוספת שמעלה הדו"ח מתייחסת לשאלה האם ההורים חושבים שיש באבחונים תועלת לילדים?

 67% מההורים חושבים שהאבחון הועיל.     

16% מההורים חושבים שהאבחון לא הועיל     

חסרי דעה – 17% מההורים 

 

יעילות האבחון:

   סה"כ:
73%
 אבחון קשב וריכוז  אבחון דידקטי   אבחון פסיכולוגי
 הועיל  67%  64%  69%  67%
 לא הועיל  16%  23%  13%  11%
 לא הביעו דעה  17%  13%  19%  22%

מקור: סקר מכון המחקר סמית.

מבין 67% מההורים, שדיווחו כי האבחון הועיל, 70% התייחסו לשיפור הישגי הילד/ה בבית הספר, 13% לכך שלילד/ה קל יותר ללמוד, אם כי ציוניו לא השתפרו, 28% התייחסו לשינויים חיוביים בהתנהגותו, 14% - לשיפור היחסים במשפחה והאווירה בבית ו- 10% ייחסו את תועלת האבחון לגורמים אחרים (בין היתר, להפחתת לחץ לפני מבחנים, להחלטה ליטול ריטלין, עלייה בסבלנות המורים כלפי התלמידים ועוד).

 

כתבתה של גלי מרקוביץ-סלוצקר מתוך ישראל-פוסט - 19/3/2012:

 

 

כתבות נוספות בנושא:

 

 ערוץ 7 - כתבתו של שלמה פיוטרקובסקי, 19/3/2012 - לחץ כאן

 

 אתר news1 - כתבתה של נעה אלירן, 19/3/2012 - לחץ כאן

 

 מגזין אינטרנט להורים למתבגרים "עשר פלוס", 19/3/2012 - לחץ כאן 

 

 פורטל גן ילדים - כתבתה של ארנה מלכי לבנה, 20/3/2012 - לחץ כאן 

 

 

יום ההתרמה בסניפי ניצן - אירועים ופרסומים

 

אונים

 

28% מהעובדים עם המוגבלות חשים אפליה 

 

כתבתו של רן רימון, ynet 7/3/2012

 

לקראת הכנס השנתי השלישי של המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה נבדקה תחושת האפליה של אנשים עם מוגבלות. מנהלת מכון "ניצן אונים": עד היום, שוקמו אצלנו כ-250 צעירים וצעירות בגילאי 18 עד 30. 86% מהם שובצו במקומות עבודה".

לקראת הכנס השנתי השלישי של המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה שיערך במעמד שר התמ"ת מר שלום שמחון, נבדקה תחושת האפליה של אנשים עם מוגבלות בעת חיפוש עבודה ובמהלך חיי העבודה.

מהממצאים עולה כי 28% מהעובדים עם המוגבלות דיווחו על תחושות של אפליה במקום העבודה. זהו השיעור המדווח הגבוה ביותר ביחס לקבוצות אוכלוסיה אחרות, ביניהן נשים, ערבים ומבוגרים. עוד עולה מהניתוח כי כ – 29% מהאנשים עם מוגבלות שחיפשו עבודה, דיווחו על תחושות של אפליה ואי קבלה לעבוד בשל מוגבלותם, בדומה למדווחים כך בקרב ערבים ואימהות לילדים קטנים.

לכתבה המלאה לחץ כאן.

 

לשבור את החסמים

 

 

כתבתו של אורן שלו, מקור ראשון - כלכלה, 23/3/12

 

חלק גדול מבעלי המוגבלויות סובלים מקשיי הסתגלות ומפערים התנהגותיים המונעים מהם למצוא עבודה. כדי שיוכלו להשתלב בשוק העבודה באופן הטוב ביותר וכדי שיחזיקו מעמד בעבודתם לתקופה ארוכה, יש לסייע להם להשלים את הפערים האלה, ובמלים אחרות - צריך בית ספר שיכין אותם לחיים האמיתיים. לשם כך הוקם לפני 24 שנה מכון ניצן אונים מבית עמותת ניצן, בראשות הפסיכולוגית השיקומית רחל רגב. "המוגבלות תשאר תמיד עם האדם", אומרת רגב, "אבל הוא צריך ללמוד לחפות עליה בכל מיני דרכים". יש לאנשים האלה יכולות מיוחדות מאד, הם חכמים, מסורים ובעלי לב רחב. כל מה שצריך הוא ללמד אותם את כללי ההתנהגות ולתת להם הזדמנות, והם כבר יוכיחו את כל השאר בעצמם. אצלנו הם לומדים לחיות חיים מעשיים - לומדים מקצועות כמו עברית, מתמטיקה, מחשבים ודברים בסיסיים כמו בישול, היגיינה, עמידה בזמנים, בניית תקציב לחיים ואת זכויות התעסוקה שלהם. אחרי שהם מסיימים את תקופת הלימודים אנחנו מסייעים להם למצוא מקום עבודה, והם ממשיכים לגור במכון בתחילת תקופת העבודה. השלב הבא הוא דיור מוגן, שזה פרוייקט נפרד, ובמהלכו הם עובדים כמו כל אדם, גרים בדירות של הפרוייקט ומקבלים תמורה הוגנת. כל זה כמובן מלווה בעובדות סוציאליות. אנחנו בררנים מאד בנוגע למאגר המעסיקים שלנו ודורשים שהעובד יקבל שכר הוגן באמת, למרות המוגבלות שלו. יש מקומות רבים במשק שמסתפקים בשכר רעב של שקלים בודדים לשעה, ולדעתנו זה לא הוגן כיוון שהעובד נותן תפוקה לא פחות טובה מכל אדם אחר. חשוב לנו להתאים את העבודה לאישיות של האדם.

לכתבה המלאה לחץ כאן.

 

אשדוד

יום ההתרמה באשדוד נפתח בלשכת ראש העיר, דר' יחיאל לסרי, במעמד מנהלי סניף ניצן בעיר, בראשות יו"ר מר דויד שושן והגב' רונית בן סימון מנהלת הסניף.

מנהלת ניצן אשדוד, רונית בן סימון: "הכסף, שייאסף ביום ההתרמה, ישמש למימון מלגות לילדים ממשפחות שידן אינה משגת. אני כולי תקווה שנוכל השנה לסייע ליותר ילדים הזקוקים לניצן בכדי להצליח. אני קוראת לתושבי אשדוד לתרום השנה ביד רחבה ולסייע לנו לתת מענה לכל ילד וילדה".

 

 

 

 

ניצן בייבי

 

"תופסת פיקוד" - על רויטל גנץ, מנהלת ניצן בייבי

כתבתה של אמירה לם, ידיעות אחרונות, 23/3/2012, צילום: יונתן בלום, מתוך הכתבה.

רויטל גנץ, היא בעלת תואר ראשון בריפוי בעיסוק ותואר שני בייעוץ חינוכי לגיל הרך, בדרך לדוקטורט ומנהלת "ניצן בייבי", מרכז הדרכה להורים הסובלים מליקויי למידה. 

לעזור גם להורים

היא אישה נאה, לבושה בג'ינס ונועלת מגפיים גבוהים. יש לה חזות צעירה. הדיבור שלה בוטח ושוטף. מעל לכל היא יודעת להעמיד גבולות ברורים, גם בראיון הזה.

אנחנו נפגשות במרכז של "ניצן בייבי" בהרצליה, גם כחלק מהרצון שלה לגונן על פרטיות ביתה וגם כדי להבהיר שהפרויקט הזה אמור להיות מבחינתה לב לבה של הכתבה.                                                      

ניצן בייבי הוא גוף העוסק בהורות - מרכז אימון והדרכת הורים של אגודת ניצן, המיועד להקל על אוכלוסיית הורים עם לקויות למידה או על כאלה הסובלים מהפרעות קשב וריכוז. המטרה היא לעזור להם להתמודד עם גידול ילדים וניהול משפחה. יש במקום המולה של בית חם, הילדים משחקים בליווי הדרכה בפינות המשחק והיצירה, האמהות יושבות להדרכה קבוצתית, כוסות קפה נמזגות, חוויות מוחלפות. זה לא מעט עבור אוכלוסייה שחוותה לא פעם בעברה בדידות ותחושת כשלון.

לכתבה המלאה לחץ כאן.

 

באר שבע

”הניצן פרח”

כתבתו של משה פריאל, עיתון זמן הנגב, מרץ 2012

סיפורה של הצעירה ספיר משעלי, תושבת באר שבע, מראה שאפשר - אפשר להתגבר על הקשיים המלווים אותך בכל מקום, אפשר להפוך אותם למקור הכוח שלך. בגיל צעיר, התגלה לתלמידת בית הספר היסודי שהקשיים בלימודים אינם נובעים מעצלות או מחוסר ב"חומר אפור". ספיר אובחנה כסובלת מהפרעת קשב וריכוז.

לקות הלמידה שהתגלתה בספיר אתגרה אותה והיום, בעזרת מוטיבציה ענקית, תמיכה של ההורים וליווי של סניף אגודת ניצן בבאר שבע, היא עשתה זאת. בימים אלה, ספיר נמצאת בתפקיד משמעותי ומאתגר בשירות סדיר בצה"ל. אחת לשבוע, בערך, היא שבה הביתה אל המשפחה האוהבת.

בחיוך כובש, מסבירה החיילת ספיר מדוע חשוב לה לחלוק את סיפור חייה: "רציתי לעודד, לחזק ולתת כיוון לנערות ולנערים אחרים הנמצאים במקום שאני הייתי, ולכן הסכמתי להתראיין".  

לכתבה המלאה לחץ כאן.

 

חדרה

בחדרה נפתח יום ההתרמה בלשכת ראש העיר, מר חיים אביטן, בנוכחות הגב' רחל ניסטל, יו"ר הסניף והגב' עדה לוי, מנהלת הסניף.

כתבתו של נסים מסורי מתוך "השבוע בחדרה" 7.3.12:

 

 

מטפלים על ארבע - על פרויקט טיפול בכלבים בסניף חדרה

כתבתה של הילה נגר, ידיעות חדרה, 2/3/2012

"הילד שלי סובל מהפרעת קשב וריכוז, יש לו פחד ממקומות סגורים והוא מסרב להפרד ממני", מספרת א' על הקושי של בנה בן ה-9 מחדרה. "המליצו לנו על פרויקט "מדברים עם כלבים" שבמרכז ליחסי אדם וכלב בחדרה, כדי להרגיע את ההתנהגות שלו ולעזור לו לחזק את הבטחון העצמי. בפעם הראשונה שהגענו, הילד עלה על הכסא ולא עזב אותי. בשיעור השני חיכיתי מחוץ לדלת, ולא לאט הוא שחרר אותי. במשך הזמן הוא התחיל ללטף את הכלב ואפילו נתן לו לאכול מהיד שלו. ראיתי איך יורדת לילד שלי שכבה של פחד והוא קיבל בטחון. מאז, יש לו בובה קטנה של כלב, הוא ישן איתה, אוכל איתה ואפילו לוקח אותה לבית הספר. היום הוא כבר לא צריך להחזיק לי את החולצה. הוא משחק בחופשיות עם ילדים בחצר ואני יכולה להשאיר אותו לבד".

עשרות ילדים בחדרה והסביבה מחכים לימי ראשון וחמישי, כדי להגיע למרכז "מדברים עם כלבים" בשכונת עין הים בגבעת אולגה במסגרת הפרויקט המופעל באמצעות עמותת ניצן בחדרה, לפגוש את חבריהם על ארבע. מדובר בפרויקט ייחודי בארץ של העמותה, שמרביתו מתקיים בחדרה. בזכות המפגש, האימון והמגע עם הכלבים, מצליחים הילדים, בליווי והדרכה מיומנת, להתגבר על הקשיים החברתיים וההסתגלותיים שלהם, וההורים מרוצים.

לכתבה המלאה לחץ כאן.

 

קצת אחרת - על סדנת ההורים בסניף חדרה

מתוך קול 7 חדרה, 2/3/12

פעילות חדשה מתקיימת בסניף ניצן חדרה, ברח' תרנ"א 48 - סדנת הורים. הסדנה מונחית ע"י שתי מנחות על פי תורתה של פרופ' ציפורה שכטמן, מי שהיתה ראש החוג לייעוץ והתפתחות האדם באוניברסיטת חיפה.

"העבודה עם ההורים הינה בשיטה הבעתית תמיכתית אומרת עדה לוי, מנהלת הסניף. "ההורים עוברים תהליך של העצמה תוך התנסות חוויתית של חשיפה עצמית ומעורבות הדדית. הלכידות הקבוצתית פועלת כגורם טיפולי ונפתח צוהר של תובנה ורגישות לזולת, הן במישור האישי המשפחתי והן במישור ההורי. הקבוצה משמשת מקום של תמיכה ואמון, גיוס כוחות מול קושי ומהווה קרש קפיצה לצמיחה אישית. כאשר אנו ההורים בטוחים וקשובים לעצמנו, נשדר את הבטחון לילדנו".

לכתבה המלאה לחץ כאן.

 

חיפה

בחיפה נפתח יום ההתרמה ביום ב' 19.3, במעמד ממלאת מקום ראש העיר, הגב' חדווה אלמוג.

15%-10% מתלמידי העיר אובחנו כלקויי למידה

כתבתה של מיכל ירון, אתר ידיעות חיפה, 14.03.2012

"בחיפה יש להערכתנו בין 10% ל-15% תלמידים עם לקויות למידה", כך אמרה השבוע רלי ישי-אביסרור, ראש מחלקת אבחון וטיפול באגודת ניצן בחיפה, לרגל יום ההתרמה השנתי של אגודת ניצן ושל ארגוני החרשים, שייערך ביום שני הקרוב. יו"ר האגודה קובי וייס והמנכ"לית גאולה פרידמן ציינו כי "הכסף שייאסף ביום ההתרמה ישמש למימון מלגות לילדים ממשפחות שידן אינה משגת. אנו תקווה שנוכל השנה לסייע ליותר ילדים הזקוקים לניצן כדי להצליח". מ"מ ראש העיר חדוה אלמוג תפתח את אירועי יום ההתרמה בעיר. במסגרת יום זה יתרימו תלמידים כספים לאגודה ולארגוני חרשים. 

אגודת ניצן עוסקת בקידום ילדים ובוגרים בעלי לקויות למידה, הפרעות קשב וריכוז וקשיי הסתגלות ותפקוד. נציגי האגודה טוענים כי הורים בעיר צריכים להיאבק על מימוש זכויות ילדיהם בעלי לקויות הלמידה. "מרבית בתי הספר אינם מתעלמים מהמלצות להתאמות בדרכי ההיבחנות הניתנות באבחונים על-ידי מאבחנות העמותה", מציינת ישי-אביסרור. "אולם לעתים, חלק מההתאמות בדרכי ההיבחנות אינן מיושמות (או מיושמות באופן שאינו אופטימלי) עקב קושי לוגיסטי בבית הספר, כמו למשל הקצאת חדר נפרד ושקט לצורך מתן תוספת זמן או הקצאת מורה אשר יקריא באופן מיוחד את הבחינה בכל פעם שהתלמיד זקוק להקראה או לשם ביצוע בחינה בעל-פה".

יש לציין כי ניצן חיפה פיתחה בשנים האחרונות שירותים שנועדו לתת מענה לצרכים של ילדים בעלי לקויות וקשיי הסתגלות. בין השירותים הללו: מרכז אבחון ולמידה שבו מבוצעים אבחונים דידקטיים, מרכז טיפולי לילדים בעלי עיכוב התפתחותי, מרכז חברתי רב-גילאי לתמיכה והכוונה בתחומי החיים החברתיים, מערך דיור קהילתי מוגן לגילאי 22 ומעלה הזקוקים לתמיכה והכוונה וליווי ברוב תחומי החיים.

לכתבה המקורית לחץ כאן.

 

 

"כן בבית ספרנו: איך נדע שהילד בשל לעלות לכיתה א'?

מאת: טלי דן רם-און, מנהלת המרכז הטיפולי בסניף חיפה,  NRG, 18/3/2012

הדרך לכיתה א' רצופה במשימות התפתחותיות ובהבשלת מערכות הגוף השונות. הורים לילדים בגן חובה חוששים מאוד מהעתיד לבוא לקראת מעבר ילדם מחממת הגן לבית הספר. לעיתים החששות מוצדקים, ולעיתים לא. 

המערכת החינוכית מצפה מהילדים להפוך להיות 'תלמידים בכיתה א'' בגיל 6-7, ולראשונה בחייהם לעשות מעבר משמעותי מעיסוקם המרכזי עד כה: המשחק, לעיסוק המרכזי בבית הספר - למידה.  

בגן, מתבצעת הלמידה באופן חוויתי ודרך שימוש בחושים השונים, בעוד שבבית הספר עוברים הילדים ללמידה אקדמית ולהפחתה משמעותית בתנועה. כדי שילד יצליח לבצע את המעבר מהגן לבית הספר, נדרשת בשלות במערכות השונות. 

התפתחות ובשלות נבחנות במספר תחומים: 

בשלות רגשית 

הילד העולה לכיתה א' יצטרך להתמודד עם מעבר למערכת גדולה, מרובת ילדים ומבוגרים, מרובת חוקים ונהלים - בהשוואה למה שהכיר בגן. הוא יצטרך לפתח מנגנון דחיית סיפוקים, יכולת עכבה (להתאפק ולעכב תגובותיו). הוא יאלץ להתמודד עם קשיים, או דברים לא מתוכננים (למשל, שינוי בסדר היום, מורה מחליפה, מעבר בין שיעורים של מורים מתחומים שונים).   

הבשלות הרגשית משמעותית מאוד במעבר לכיתה א', הן לילדים אשר התפתחותם תקינה והן עבור ילדים בעלי קשיי התפתחות ו/או קשיי למידה, אשר יאלצו להתמודד עם קשיי הלמידה באופן יומיומי. 

כאשר יש חשש לסף תסכול נמוך, לקושי בקבלת גבולות בגן או לקושי בהסתגלות לדמות סמכות חדשה (גננת מחליפה), תוכל לרוב הגננת להאיר את תשומת לב ההורים לקושי זה. 

בשלות רגשית תאובחן על ידי פסיכולוג חינוכי או התפתחותי. לאחר האבחון, לעיתים יהיה צורך בהתערבות טיפולית, כמו הדרכת הורים. לעיתים, ההמלצה תהיה להשאיר את הילד שנה נוספת בגן לצורך הבשלה.  

בכל מקרה, תמיכה בילד, מתן תחושת בגרות ואחריות לילד, יחד עם תיווך ועזרה, יסייעו לו להתמודד עם המעבר ועם הדרישות החדשות.

לכתבה המלאה לחץ כאן.

 

יהוד

לרגל יום ההתרמה הארצי של עמותת ניצן, שיתקיים בתאריך 19/3/12, הגיעו ללשכת ראש עיריית יהוד-מונוסון, מר יוסי בן דוד, מנהלת חטיבת ביניים "סביונים", הגב' מיכל רבינוביץ ונציגי תלמידים שישתתפו ביום ההתרמה. אחת התלמידות הסבירה כי על אף שהינה סובלת מלקויות למידה, הישגיה בלימודים טובים ואף הגיעה השנה להצטיינות.  

רחלי, תלמידת ניצן, המשתתפת בפרויקט "בזק אוריינות", הגישה ליוסי בן דוד "תעודת זהות מיוחדת", אשר הכינה בקורס מחשבים ייחודי בסניף ניצן ביהוד בשיתוף "בזק". התעודה עוצבה וכללה פרטים ייחודיים מזהים ותחביבים של ראש העיר באמצעות כלים ותוכנות "פוטו שופ", אותם רכשה במהלך הקורס. ראש העיר גילה עניין בדרך איסוף הנתונים המדויקים ושיבח את עבודת הסניף. תעודות דומות קיבלו גם מנהלת אגף החינוך, הגב' חווה ביאלקוביץ ומ"מ ראש העיר, מר נתן בז'ה, שהצהיר כי מימיו לא קיבל כזו מתנה מרגשת וייחודית.

יו"ר הנהלת הסניף, מר בני רצאבי, בירך על המפגש והודה לראש העיר על תמיכתה של הרשות בפעילויות של סניף ניצן.

מנהלת הסניף, הגב' שוש טליאז, הדגישה כי הסניף נותן שירותים לכל אזור בקעת אונו ושיבחה את הקשר הטוב בין הצוות המקצועי בסניף לבין גני הילדים ובתי הספר בעיר בנושא איתור, אבחון וטיפול באוכלוסיות ליקויי למידה.

(מתוך אתר עיריית יהוד).

 

ומתוך גל גפן-בקעת אונו - כתבתו של אורן קורנפלד, 15/3/12: 

 

נהריה

כתבתה של נינת לנקרי מתוך חדשות נהריה, 15/3/2012:

 

נס ציונה

מתוך כל נס ציונה, 15/3/2012

 

נתניה

כתבתו של מור יעקב מתוך "קול השרון, 14/3/2012:

 

מתוך "השבוע בנתניה, 15/3/2012:

 

 

נצרת עלית

יום ההתרמה בסניף נצרת עלית נפתח בלשכת ראש העיר, מר שמעון גפסו, בנוכחות יו"ר הסניף, הגב' עירית שחר ומנהל הסניף, מר יוסי ז'אן. הוא הודה להם על פועלם, יחד עם צוות העובדים והמתנדבים הרבים, למען ילדי העיר. "אתם עושים עבודת קודש ונצרת עילית מודה לכם על כך" אמר.

ראש העיר העניק, בשם העירייה, את התרומה הראשונה שפותחת את יום ההתרמה השנתי לאגודה. יוסי ז'אן אמר כי הכסף שייאסף ביום ההתרמה ישמש למימון מלגות לילדים ממשפחות שידן אינה משגת: "אנו תקווה כי נוכל לסייע השנה ליותר ילדים הזקוקים לניצן כדי להצליח".

יו"ר הסניף עירית שחר הדגישה כי כל תרומה תתקבל בברכה. "גם תרומה בסכום סמלי חשובה ויש בה כדי לבטא את השותפות של התושבים בפעילות מבורכת זו. 

 

מתוך "ידיעות הגליל" 16/3/12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פתח תקווה

בפתח תקווה נפתח יום ההתרמה ב-12/3 בלשכתו של ראש העיר, מר יצחק אוחיון, בנוכחות: הגב' רחל קורנווסר - יו"ר הסניף, הגב' מרי אביטל - מנהלת הסניף, מר ששי עוז - חבר הנהלת ניצן והגב' מזל פרג'יאן ובנה לירון.

בשיחה הציגה רחל קורנווסר, יו"ר הסניף, את העשייה באגודת ניצן ואת הרצון לפתח את הפרויקטים למען הקהילה בעיר.

גב' פרג'יאן ספרה בהתרגשות רבה על הקושי שלה עם בנה. היא הופנתה לאגודת ניצן ע"י אגף הרווחה, במטרה לאתר ולטפל בקשייו. היא ציינה את התקדמותו, הן מבחינה לימודית והן חברתית. היא הודתה למרי על הטיפול המסור ועל ההצלחה של בנה.

ראש העיר התרגש מסיפורה של מזל ומהתקדמות בנה וברך את אגודת ניצן על העשייה המבורכת שנעשית בסניף במהלך 27 שנות פעילותו.

ששי עוז הצטרף למילותיה החמות של מזל וביקש לסייע בכל הנדרש.

 

 

כתבתה של מזל טלבי לוי - במקומון העיר מלאבס, 16/3/12:

 

רמת גן

ברמת גן נפתח יום ההתרמה בלשכת ראש העיר צבי בר, במעמד יו"ר הסניף ומקימתו, גאולה יפה, גורודצקי חבר הנהלה ואחד המייסדים, והמנהלת הפדגוגית של הסניף, צופית וטבו. 

לרגל יום ההתרמה, פרסמה אגודת ניצן את ממצאי הסקר, שערך מכון המחקר של רפי סמית, בקרב הורים, שפנו עם הילדים לאבחון באגודת ניצן (המקיימת מידי שנה למעלה משליש מהאבחונים בישראל).

מהסקר עולה כי בתי הספר לא ממלאים במלואן את ההתאמות בדרכי ההיבחנות, המגיעות לתלמידים עם ליקויי למידה, וכי 'הבטן הרכה' במערכת החינוך היא חטיבות הביניים – שהכי ממעטות במתן התאמות לתלמידים.

באגודת ניצן מסבירים שהתאמות בדרכי ההיבחנות – הן המלצות שמטרתן לסייע לתלמיד, שאותר כלקוי למידה, לעקוף את קשייו כדי לבטא כראוי את יכולותיו בבית הספר. לדוגמה, תלמיד, לקוי למידה, שיכולתו המילולית גבוהה והוא שולט בחומר, יכול להצטיין במבחן בעל פה, בעוד בחינה בכתב – עלולה להכשילו.  

ההתאמות הבסיסיות והשכיחות הן: תוספת זמן בבחינות והתעלמות משגיאות כתיב. רשימת ההתאמות המורחבת כוללת גם: הקראת שאלון הבחינה, שימוש במילונית באנגלית, בחינה בעל פה, דף נוסחאות מורחב, שאלון מותאם לתלמיד והכתבת תשובות לבוחן נייטרלי. 

אגודת ניצן היא אגודת הורים ומתנדבים לקידום ילדים ובוגרים עם ליקויי למידה, הפרעות קשב וריכוז וקשיי התנהגות והסתגלות. לפני 23 שנים הקימה האגודה סניף ברמת-גן, מאז אובחנו בסניף רמת-גן מאות רבות של ילדים רובם השתתפו גם בשיעורי הוראה מתקנת ובפעילויות אחרות של הסניף.

לדברי גאולה יפה, יו"ר הסניף ומקימתו: "הכסף, שייאסף ביום ההתרמה, ישמש למימון מלגות לילדים ממשפחות שידן אינה משגת. אני כולי תקווה שנוכל השנה לסייע ליותר ילדים הזקוקים לניצן בכדי להצליח.  אני קוראת לתושבי רמת-גן, גבעתיים וישובי הסביבה, לתרום השנה ביד רחבה ולסייע לנו לתת מענה לכל ילד וילדה". 

 

 

מתוך אתר עירית רמת גן, 18/3/2012

 

רעננה

במפגש חגיגי בהשתתפות הנהלת סניף ניצן השרון הפעילה ברעננה, פתח ראש עיריית רעננה, נחום חופרי, את אירועי יום ההתרמה הארצי לאגודת ניצן וארגוני החרשים. חופרי אירח בלשכתו את ארז בוטל- יו"ר סניף עמותת ניצן השרון, יעל פרידמן- מנהלת סניף עמותת ניצן השרון, בלה צור- חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק הרווחה, משה חסן- מנהל קרן "רועי לא אחסר", ומיכל פורת- מנהלת מדור רישום בתי הספר בעיריית רעננה.

במפגש, העלה חופרי על נס את חשיבות פעילות עמותת ניצן השרון: "עמותת ניצן השרון תורמת ישירות לקידום החינוך בעיר, ולטיפוח הילדים והנוער במסגרות החינוך השונות בעיר, החל מגיל הגן ועד לחינוך העל יסודי. נמשיך לעודד את פעילותה המקצועית של עמותת ניצן", המובילה לניצול מלוא הפוטנציאל והיכולת האישית של תלמידי העיר, וכן לתמוך בארגוני החירשים".

יו"ר סניף עמותת ניצן השרון, ארז בוטל, ברך על פעילותה המשותפת של עמותת ניתן השרון ועיריית רעננה, ועל הקשר ההדוק המתקיים בין העמותה לעירייה: "אני מודה לראש העיר רעננה, נחום חופרי, ולעיריית רעננה, על תמיכתה המתמדת בפעילות העמותה וראייתה הכוללת את הצרכים המיוחדים של ליקויי הלמידה בעיר, המאפשרת את המשך קיומם של תכניות הלמידה המיוחדות בעיר".

במסגרת יום ההתרמה הארצי, יצאו לבתי תושבי רעננה, זוגות תלמידים מתנדבים מבתי הספר בעיר בהם - חטיבת אלון, חטיבת השרון, תיכון מטרו ווסט, בית הספר הדר, בית ספר שקד, בית הספר מגד בית הספר העצמאי בית יעקוב, וכן פרויקט הילה לקידום נוער – בבקשה לתרומה ביד חפצה ולב פתוח למטרה הנעלה של המשך פעילות עמותת ניצן וארגוני החרשים.

עמותת המתנדבים ניצן השרון משרתת כ- 700 תלמידים ברעננה בכל הגילאים לרבות חיילים משוחררים שמקבלים ייעוץ חינם לקראת הלימודים האקדמיים. בין פעילויות העמותה אבחונים מסובסדים לילדי העיר, קורסי הכנה ואסטרטגיית הכנה לבגרות לליקויי למידה, קבוצות תמיכה להורים לבעלי ליקויי למידה וקשיי הסתגלות והפרעות קשב וריכוז ועוד. 

(מתוך כתבתה של תמי מאור באתר local רעננה, 19/3/12).  

 

רחובות

”חיים מבעד לעדשה” - חברי ניצן רחובות מציגים תערוכת צילומים

מאת: כרמית ספיר ויץ, עיתון מעריב, 18/3/2012

אנשי הדיור המוגן של אגודת ניצן ברחובות גילו לאחרונה תחום שבו הם מצטיינים - צילום. במסגרת חוג בנושא שמארגנת האגודה תיעדו הדיירים נושאים כמו טבע, מבנים ואפילו את עצמם. העבודות אוגדו לתערוכה ייחודית שמוצגת בימים אלה בסניף. 

חיה ברלידאנו אשחר, 40, סובלת משיתוק מוחין שגורם לבעיה מוטורית ולקושי בתנועה רצונית. היא מתגוררת בדיור של אגודת ניצן ברחובות כבר תשע שנים ונשואה באושר לערן אשחר כמעט ארבע שנים. לניצן היא הגיעה היישר מקרית מלאכי ומייד נטעה שורשים בעיר רחובות בכלל ובדיור של ניצן בפרט. היד שלה רועדת כשהיא מצלמת, אבל מה שיוצא לה זו אמנות לשמה. "אני אוהבת את המצלמה", היא מתוודה. "הצלחתי לפתח שיטה טכנית שבה ניתן לצלם ביד אחת, וזה חשוב לי בתור מישהי עם סי פי. זה נותן לי את ההרגשה שגם אני יכולה לעשות דברים, בדיוק כמו אנשים אחרים. אני אוהבת לצלם את עצמי כי זה נותן לי הרגשה טובה וסיפוק".

לכתבה המלאה לחץ כאן.

 

פרסומים באתרי האינטרנט לקראת יום ההתרמה

 

לקויות למידה: מי זכאי להתאמות בבחינות הבגרות 

ד”ר מלי דנינו, מנכ”ל ניצן - מתוך ynet 

 

בחינות הבגרות בפתח, וכדי שגם שגם ילדים בעלי לקויות למידה יוכלו לצלוח אותן בצורה הטובה ביותר מאפשר להם משרד החינוך לקבל שורה של התאמות. מי זכאי להארכת זמן ומי לבחינה בעל פה, אילו גופים קובעים את ההתאמות ומה עושים אם המורה מסרב? ד"ר מלי דנינו בכתבה נוספת על זכויות לקויי הלמידה. 

הילד הגיע לתיכון. הדרישות הלימודיות גוברות. יש עליו לחץ ועומס רב, בעיקר בימים אלו, של טרום בחינות הבגרות. רוב ההורים סמוכים ובטוחים שברגע שהאבחון הגיע לידי יועצת בית הספר וניתנו בו המלצות להתאמות, הכל יהיה בסדר ביום הבחינה. אלא שהניסיון מלמד שזה לא תמיד כך ויש חלק חשוב הנעשה בתוך בית הספר אשר נעלם מעיני ההורים, אליו הם מתוודעים רק כאשר מתעוררת בעיה.

כתבה זו נועדה לתת לכם ההורים את המידע החשוב ביותר בנוגע להתאמות הניתנות בבחינת הבגרות ולעזור לכם להתמצא בתהליכים המשלימים את האבחון ומתרחשים בין כותלי בית הספר, אותם תהליכים שלרוב נעלמים מעיניכם. המטרה: לעזור בסבך הבית ספרי, כך שילדיכם יקבלו את ההתאמות להן הם זקוקים ולעבור את בחינות הבגרות בהצלחה.

לכתבה המלאה לחצו כאן.

 

לא רק אבחון: מהן זכויותיו של ילד לקוי למידה?

ד”ר מלי דנינו, מנכל ניצן - מתוך  ynet 

הילד מתקשה והמורה חושדת שזו לקות למידה? לפני שאתם רצים לאבחון כדאי שתעצרו לעשות סדר. 

למה לא לעשות אבחון פסיכו-דידקטי למרות המלצת ביה"ס, אילו התאמות מגיעות במבחנים ומה עושים אם מרגישים שהמורה לא מסייעת מספיק? ד"ר מלי דנינו בסדרת כתבות חדשה על זכויות לקויי הלמידה. 

גם אם תתאמצו מאוד ותחפשו בספר החוקים, לא תמצאו כל חוק המעגן את זכויות התלמידים עם ליקויי הלמידה בחינוך הרגיל היסודי, ולא תמצאו כל התייחסות לנושא ההתאמות בדרכי הלמידה וההיבחנות. 

במפתיע, גם לא קיים, כתחליף לחוק, חוזר מנכ"ל, המסדיר את זכויות התלמידים הללו, לא בבית הספר היסודי ולא בחטיבות הביניים. 

עם זאת, למרות היעדר ההתייחסות בחוק והעובדה שאין חוזר מנכ"ל המתייחס לעניין, אתם ההורים יכולים לפעול כדי לסייע רבות לילדכם. בסדרת הכתבות הזו בכוונתנו לעזור לכם, ההורים, למצות את מירב האפשרות העומדות בפניכם כדי לסייע לילדיכם הסובל מלקות למידה בבית הספר. נקיף גם את הזכויות המגיעות לילד בשל הלקות, בין אם בבית הספר או מחוצה לו, וגם את מה שאתם יכולים לעשות כדי לסייע לו.

לכתבה המלאה לחצו כאן.

 

 

אגודת ניצן בתקשורת

 

  עפרה אלול, יו"ר ניצן בתכנית "הכל דיבורים", רשת ב'
  מלי דנינו, מנכ"ל ניצן ורונית לוי, אם לילד עם ליקויי למידה בתכנית "לחיות טוב", ערוץ 2
   60 שניות על התמיכה הרגשית היעילה ביותר להורים לילדים עם ליקויי למידה, גלי צה"ל
  מלי דנינו, מנכ"ל ניצן בתכנית "הכל צפוי", רשת א'
  בועז היימן, דייר בניצן אונים בתכנית "יומן אזרחי", רשת ב'
  מלי דנינו, מנכ"ל ניצן ורונית לוי, אם לילד עם ליקויי למידה
בתכנית "עושים צהריים" עם יעל דן, גלי צה"ל