דף הבית   English
*שם מלא
*דוא''ל
*טלפון
*עיר מגורים
אשמח לקבל עדכונים מאגודת ניצן. בכל עת ניתן להסיר את כתובתך
facebook nitzan page link
אגודת ניצן > לקט פעילויות > לקט פעילויות 2008 > מפגש להורים עם ליקויי למידה והפרעות קשב וריכוז

מפגש להורים עם ליקויי למידה והפרעות קשב וריכוז

 

אגודת ניצן נטלה על עצמה לסייע להורים עם לקויי למידה בכל הקשור לתיפקוד ההורי שלהם, ההתמודדות היומיומית עם ילדים בגיל הרך ומתן מענה וייעוץ בתחום ההורות המיוחדת הזו שהיא למעשה, דומה בהרבה מובנים להורות רגילה. במסגרת זו, נערכה פגישה ראשונה עם הורים עם ליקויי למידה שלהם ילדים בגיל הרך, והם מבקשים קבוצת שווים בה יוכלו לקבל תמיכה, עצות, הכלה ובעיקר אהבה. את המפגש הראשון הנחתה ד"ר נטע אבנר, פסיכולוגית מומחית לגיל הרך. המפגש היה בבחינת סנונית ראשונה המבשרת על מפגשים נוספים רבים בהמשך.


הצורך בפגישה עם הורים עם לקויי למידה ו/או הפרעת קשב וריכוז, שלהם ילד בגיל הרך, עלה מתוך התובנה שההורים הינם משאב מרכזי, עוגן ומשענת לילדים, ויש לאפשר להם מקום בטוח בו יוכלו לחלוק את ההתמודדויות שלהם עם איש מקצוע ועם הורים אחרים החווים קשיים והתמודדויות דומות. הצורך התברר כמוצדק ואמיתי. אכן, ההורים סיפרו שהם מתמודדים עם בעיות של הצבת גבולות, של חרדה על עתיד הילדים בגלל הפן התורשתי של הלקויות והפרעת הקשב, עם שאלות כמו מה לעשות עם הילד כדי לנצל בצורה מקסימלית את זמן האיכות איתו ועוד ועוד. לכאורה, שאלות שמעסיקות כל הורה והורה בישראל ובעולם, אלא שכאן מדובר בקבוצה מיוחדת של הורים המודעים לקושי שלהם ולהשפעה של קושי זה על תפקודם כהורים.

"הוא לא מציב לה גבולות בכלל ובהרבה מקרים אנחנו רבים ביננו כי אני יותר קשה" אומרת אמא לשתי בנות. האם הזו פתחה ואמרה שעל אף שאינה מאובחנת, כבעלה, הרי ש"יש לי שגיאות כתיב איומות, תמיד הייתי צריכה עוד עזרה..תמיד נלחמתי להשלים את הפער". ההורים הביעו, רובם ככולם, דאגה הגובלת בחרדה, על גורל הילד לכשיגדל ויכנס למערכת החינוך. הם פוחדים שילדם ייאלץ לעבור את אותם חיים שהם עצמם חוו, חיים של נחיתות, שונות, השפלה, דחיה חברתית. הם כמו עסוקים בחיפוש תמידי אחרי 'סימנים' ללקות אצל ילדם, מתוך חרדה שאכן סימן כזה יתגלה: "אחת הסיבות שאני כאן זה אי ההבנות ביני לבין בעלי, לגבי הילד. הבעל מכחיש את מה שקורה עם הילד, למרות שהוא אומר שהוא נורא מזכיר אותו..", כלומר, גם אם כבר מאובחנת בעיה אצל הילד, לא תמיד ההורה מוכן לקבל את הגזירה והוא מעדיף להשאר בהכחשתה מאשר להתמודד עם 'דור שני' ללקות.
ההורים דיברו בפתיחות על ההתמודדויות שלהם כהורים עם לקויות: "כשבעלי הכיר אותי הוא בכלל לא ידע שאני לקוית למידה, אבל זה כל כך חלק ממני שאני ממש חיה את זה", ואפילו על הפרטים הקטנים שמציקים בעקבות הלקות הזו, כמו לעשות רשימת דברים שצריכים להיות בתיק התינוק ולפני שיוצאים מהבית לעבור על התיק ולבדוק שהכל בפנים, שהרי ללא רשימה מי זוכר?..

 

מהמפגש עלה צורך מהותי של ההורים בשיתוף, בקבלת מידע, בהכוונה ובתמיכה, על מנת לסייע להם להיות הורים טובים יותר.