דף הבית   English
*שם מלא
*דוא''ל
*טלפון
*עיר מגורים
אשמח לקבל עדכונים מאגודת ניצן. בכל עת ניתן להסיר את כתובתך
facebook nitzan page link
אגודת ניצן > לקט פעילויות > לקט פעילויות 2006 > ”אוניברסיטה להורים בנושאי לקויות למידה” באוניברסיטת תל-אביב

אוניברסיטה להורים בנושאי לקויות למידה

 

הורים לילדים עם ליקויי למידה מוצאים עצמם לא פעם במסע ארוך ומייגע, מתסכל ומעייף. 

הבנה ומודעות, צבירת ידע מעמיק ועדכני בתחום ורכישת כלים להתמודדות יעילה, הם המפתח בידי ההורים לסייע להצלחתו של ילדם עם ליקויי הלמידה ועשויים להפוך את המסע המשותף למאתגר, מעודד ומוצלח יותר.

התכנית "אוניברסיטה להורים בנושאי לקויות למידה" פותחה במטרה להעמיק את הידע של ההורים בתחום לקויות הלמידה ולסייע להם להתמודד עם האתגר.

 

סדרת ההרצאות המובאת לפניכם הנה הראשונה מסדרות ההרצאות שיוצעו להורים במסגרת התכנית. 

אנו מקווים כי זהו תחילתו של דיאלוג פורה ומפרה, באמצעותו נוכל לגשר בין הידע הנצבר באקדמיה לבין השדה ומתוך כך לסייע לילדים ובוגרים עם לקויות למידה למצות את הפוטנציאל האישי הגלום בהם ולהיות אנשים מאושרים יותר.

 

יועצת אקדמית: פרופ' מלכה מרגלית

יועצת מקצועית: גב' מלי דנינו

רכזת התכנית: גב' מיכל מולדבסקי

 

סדרת ההרצאות תתקיים בימי שישי בין השעות 09:00 – 11:00 באוניברסיטת תל-אביב, בנין שרת (ביה"ס לחינוך) חדר 432 קומה ד'.

דמי השתתפות:   300 ₪ (הרשמה לכל הסדרה בלבד)

 

מפגש 1 – יום שישי, ז' אייר תשס"ו, 5.5.06

"תוצאות המחקר והשלכות טיפוליות לקידום ילדים עם ליקויי למידה"

פרופ' מלכה מרגלית, פסיכולוגית מומחית בפסיכולוגיה חינוכית ושיקומית, סגן נשיא האקדמיה הבין לאומית למחקר בליקויי למידה (IARLD) , מרצה בבית הספר לחינוך ע"ש קונסטנטינר, אוניברסיטת תל-אביב.

בהרצאה ייסקרו כיווני מחקר חדשים בתחום תפקוד ילדים ובני נוער עם ליקויי למידה, והשלכותיהם על גישות בטיפול.  ייערך דיון בתפקיד התפיסות העצמיות, רגשות חיוביים ושליליים והנכונות להשקיע מאמץ, תחושות בדידות ותקווה להצלחה.  מה חשוב להורים לדעת, וכיצד הם יכולים לסייע לילדם.

 

 מפגש 2 – יום שישי, י"ד אייר תשס"ו,  12.5.06

"ביחד ולחוד  - יחסי הגומלין של ילדים עם ליקויי למידה:  היבטים תיאורטיים ויישומיים"

ד"ר מיכל אל-יגון, ראש המגמה לייעוץ חינוכי, בית-הספר לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן.

בהרצאה נתמקד ביחסי הגומלין של ילדים עם ליקויי למידה עם בני גילם, הוריהם ומוריהם. נבחן את המקורות לקשיים עם בני הגיל, נעסוק ביחסי הגומלין הורה-ילד ונבחן היבטים שונים ביחסי הגומלין מורה-ילד. בנוסף, נעסוק גם בכיווני התערבות וטיפול.  

 

 מפגש 3 – יום שישי, כ"א אייר תשס"ו, 19.5.06

"הפרעת קשב וריכוז – אבחון וטיפול"

ד"ר איריס מנור, פסיכיאטרית מומחית של הילד והמתבגר, מנהלת המרכז לקשב וריכוז מטעם שירותי בריאות כללית, מנהלת מכון אניגמה, מרצה בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב.

מהי הפרעת קשב? האם מדובר בהפרעה אורגנית או רגשית? מהם המאפיינים של ההפרעה? על סמך מה קובעים שמדובר בהפרעת קשב? מהי התחלואה שעלולה להצטרף להפרעת קשב וריכוז? כיצד מאבחנים? איך מטפלים טיפול אפקטיבי ומושכל?

 

 מפגש 4 – יום שישי, כ"ח אייר תשס"ו,  26.5.06

"מערכת החינוך וההורים אל מול לקות הלמידה"

ד"ר יהודית אל-דור , מנהלת גף ליקויי למידה, שפ"י, משרד החינוך.

בהרצאה תוצג מדיניות משרד החינוך לקידום תלמידים בעלי לקויות למידה ויישומה בבתי הספר.

תינתן סקירה על הפעולות ותכניות ההתערבות המתבצעות היום בשלבי הגיל השונים.

יוקדש חלק נכבד מהמפגש לחשיבות שיתוף הפעולה בין ההורים והמערכת הבית-ספרית כמערך תמיכה וחיזוק כוחות התלמידים בעלי לקויות למידה להתמודדות במשימות עימן נדרשים התלמידים להתמודד.

 

מפגש 5 – יום שישי, י"ג סיון תשס"ו,  9.6.06

"סינגור הורים – כוחם של הורים להשפיע"

גב' מלי דנינו, מנכ"ל ניצן.

בהעדר חוק המגן על זכויותיהם של תלמידים עם ליקויי למידה, הם "נופלים בין הכסאות".

הגברת המודעות לנושא לקויי הלמידה, כמו גם הזכויות שהוקנו לאוכלוסייה זו עד היום, הינם תוצאה של פעילות ציבורית ענפה ומאבקם של ההורים לאורך השנים.

ההרצאה תעסוק במציאות עמה מתמודדים לקויי הלמידה במדינת ישראל ותסייע ברכישת ידע חשוב לפעילות נכונה ויעילה של ההורים תוך שיתוף פעולה עם כל הגורמים הרלבנטיים.