דף הבית   English
*שם מלא
*דוא''ל
*טלפון
*עיר מגורים
אשמח לקבל עדכונים מאגודת ניצן. בכל עת ניתן להסיר את כתובתך
facebook nitzan page link
אגודת ניצן > לקט פעילויות > > אירועי יום ההתרמה הארצי של אגודת ”ניצן”- נובמבר 2004

אירועי יום ההתרמה הארצי של אגודת ”ניצן”- נובמבר 2004

פתיחת יום ההתרמה במעמד שרת החינוך, הגב' לימור לבנת

בטקס חגיגי שהתקיים ביום ב' 15/11/04, במעמד שרת החינוך, הגב' לימור לבנת, נפתח יום ההתרמה הארצי

של אגודת ניצן.

שרת החינוך נפגשה עם ילדי ניצן פתח-תקוה הנרגשים והכבירה במלים של  חום ואהבה ובאיחולי הצלחה.

גב' עפרה אלול, יו"ר האגודה, הביעה הכרת תודה לשרת החינוך על כי נושא לקויות הלמידה אינו יורד מסדר היום הלאומי.

לסיום, ילדי ניצן הפריחו מאות בלונים בצבעים כחול-לבן, אשר הגיעו עד לצמרות העצים ברחבת משרד החינוך.

 

תמונות מן האירוע:

 

 

 

להלן הדברים שנשאה שרת החינוך בטקס פתיחת יום ההתרמה:

יו"ר אגודת ניצן – הגב' עפרה אלול

מנכ"ל ניצן – הגב' מלי דנינו

ילדי ניצן פ"ת (מכיתות א'-ו')

הורים, חברי הנהלה 

 

צהרים טובים, 

שמחתי מאד לקבל את ההזמנה שלכם; לפתוח יחד את יום ההתרמה למען ילדי ניצן. אני עומדת כאן אתכם ואני נרגשת. מרגש אותי לראות אתכם ילדי – הניצנים שהפכו לפרחים.

כל ילד הוא פרח, פרח מלבב, שהושקעו בו הרבה אהבה, חיבה, סבלנות אין קץ ועבודה מאומצת – תהליך למידה ארוך – שסופו מי ישורינו. 

 

תלמידים רבים (צעירים, בוגרים, סטודנטים) מאובחנים כלקויי למידה.

10% מכלל האוכלוסייה סובלים מלקויות למידה, קשיי הסתגלות ותפקוד ברמות קושי שונות. אחד מכל 10 אנשים נלחם כל בוקר מחדש בכדי לקיים את שגרת יומו, בכדי להיות חלק מהכלל.

 

"להיות חלק מהכלל" זוהי זכות של כל אחד מאתנו. כל אחד, גם מי שאינו סובל מלקות למידה או מגבלה, מתמודד עם חולשות, פחדים וכישלונות. לכל אחד מאתנו יש צדדים חלשים המעכבים ולעיתים מונעים הצלחה במה שאנו עושים.

 

אנשים המתמודדים עם חולשות, לקויות או מגבלות, זקוקים לעזרה, וכחברה מוסרית, אנו מחויבים לתת להם הזדמנות שווה, כדי להשתלב בחברה בצורה טובה ויעילה.

 

אף אנחנו במשרד החינוך, הפקנו ומפיקים כל הזמן לקחים. המודעות לנושא גברה מאד בשנים האחרונות ויחד עימה פותחו כלי אבחון ודרכי פעולה.

אם עד כה התמקדנו בשכבות הגיל הבוגרות יותר (שכן, רוב ליקויי הלמידה מתגלים בגילאים מאוחרים ועפ"ר סמוך לבחינות הבגרות) ושקדנו על התאמות החומרים הנלמדים בכיתה לבחינות מתאימות, היום, אנו ממקדים את המאמץ, באיתור תלמידים החל מגיל הגן ושוקדים על התאמות לימודיות, שיטות לימוד מתאימות, תוך הקניית כלים למורים, בניית תוכניות וכו'.

 

(בנוסף, השנה אנו מפעילים את תוכנית אל"ה (איתור, אבחון, למידה, הערכה) לאיתור לקויי למידה ולסיוע לתלמידים עם לקויות בכ-80 בתי ספר כתוכנית ניסוי. (משתתפים: כעשרה אלפים תלמידים, בתקצוב של 3 מיליון, והתוכנית צפויה להתרחב בשנה"ל הבאה ומתקבלות פניות רבות ממנהלי בתי ספר להצטרף לתוכנית, החידוש בתוכנית: מעבר לתוספת שעות ולתוכנית שונות הוא במבדקי מיכ"ל (מיפוי כישורי למידה), מבדק המאפשר להעריך יכולות בסיסיות של התלמידים, ולהתאים להם מערכת שעות, צוות מורים, תכניות וכו'. המבחנים מיועדים למנהלי בתי הספר בלבד וחסויים לגורמים אחרים, והם מהווים עבורם כלי עזר).

 

אין ספק כי מיפוי ואיתור מוקדם של הלקויות יאפשר למערכת החינוך לעקוב אחר התפתחויות התלמידים, ולהתאים להם תוכנית ייחודית שעשויה לצמצם את מתן ההתאמות בבחינות הבגרות (או לוודא שמתן ההתאמות מוצדק).

 

אנחנו מאמינים בכם, אנחנו מאמינים ביכולותיכם. אתם יכולים לעשות את אותם דברים, אם כי לעיתים, באופן שונה ובקצב אחר.

 

הטיפול בתלמידים לקויי למידה נמצא על סדר יומו של משרד החינוך. לאור החשיבות שאנו מייחסים לנושא, לא קיצצתי במהלך שלוש השנים האחרונות, בסעיף התקציבי הנוגע ללקויות למידה, חרף הקיצוצים הקשים שהושתו על המשרד.

 

הצלחתכם היא הצלחת כולנו .

 

אנו רוצה לברך את אנשי אגודת ניצן (הורים, חברי הנהלה), על עבודת הקודש שאתם עושים בטיפול ובטיפוח הפרחים הללו. (העובדה שהאגודה פועלת ומונעת ע"י הורים ומתנדבים מוסיפה עוצמה והערכה לעושים במלאכה).

 

אני מצפה כי מחר, ביום ההתרמה, אנשים רבים יפתחו את ליבם ויתרמו לאגודה בעין יפה.

בהצלחה.

 

פתיחת יום ההתרמה ברחבי הארץ במעמד ראשי הערים

באשדוד נפתח יום ההתרמה ביום ג' 16/11/04,  בחסות סגן ראש העיר והממונה על תיק החינוך, ד"ר יחיאל לסרי  ויו"ר סניף ניצן המקומי, מר דוד שושן.

טקס פתיחת יום התרמה באשדוד:

                      מימין לשמאל: דוד שושן- יו"ר סניף ניצן אשדוד, אפרת מנור-מנהלת סניף אשדוד

                                             מלי דנינו- מנכ"ל ניצן, ד"ר יחיאל לסרי- ראש העיר והממונה על תיק החינוך,

                                             עובדיה פרמון- חבר הנהלה, מלכה ינאי- לשעבר מנהלת סניף אשדוד  

 

בנצרת עלית נפתח יום ההתרמה ביום א' 7/11/04, במעמד ראש העירייה, מר מנחם אריאב, ויו"ר סניף ניצן המקומי,  הגב' אלה גולדשטיין.

בכרמיאל נפתח יום ההתרמה ביום ב' 8/11/04, במעמד ראש עיריית כרמיאל, מר עדי אלדר, ויו"ר סניף ניצן המקומי, 

הגב' חנה ינאי.

בתל-אביב נפתח יום ההתרמה ביום ב' 15/11/04 במעמד ראש העירייה, מר רון חולדאי, יו"ר סניף ניצן המקומי, מר גיורא בירן וגב' בר איתן, מנהלת הסניף.  

                                                   טקס פתיחת יום ההתרמה בתל-אביב: 

 

 

בכפר סבא נפתח יום ההתרמה ביום ב' 15/11/04 במעמד ראש העירייה, מר יהודה בן-חמו ויו"ר סניף ניצן המקומי, מר ארז בוטל.

ברמת-גן נפתח יום ההתרמה ביום ב' 15/11/04 במעמד ראש העירייה, מר צבי בר; יו"ר סניץ ניצן המקומי, הגב' גאולה יפה; חבר ההנהלה, מר שמואל גורודצקי ומנכ"ל העירייה, מר דוד בנימין.

בירושלים נפתח יום ההתרמה ביום ב' 15/11/04 במעמד ראש עיריית ירושלים, מר אורי לופליאנסקי ומנהלת הסניף המקומי, הגב' תחיה  לוי.

 

טקס פתיחת יום ההתרמה בירושלים:

                               מימין לשמאל: עו"ד יהודה רווה, יו"ר הקרן החדשה, רותם מימרן, תלמיד כיתה ט'  

                               במרכז הלמידה של ניצן ירושלים, מר אורי לופליאנסקי, ראש עיריית ירושלים

                                גב' תחיה לוי, מנהלת סניף ירושלים 

ניצן בתקשורת

ביום ההתרמה 16/11/04 התארחו הגב' מלי דנינו, מנכ"ל ניצן, ד"ר מיכל שני מהחוג ללקויות למידה באוניברסיטת חיפה, והפסיכולוגית דגנית גלסמן באולפן "קו פתוח" בגלי צה"ל וענו על שאלות שהופנו על ידי מאזינים.

ביום ב' 15/11/04 הופיעו ילדי ניצן, יקיר ואדיר שמעוני בתכנית "מסטיק" ששודרה בערוץ ניקולודיאון.

 

שחקני נבחרת ישראל מארחים את ילדי ניצן

ביום א' 14/11/04 התארחו ילדי ניצן באימון נבחרת ישראל בכדורגל והעניקו לשחקנים מתנה -"חמסה" שעוצבה ונתרמה על ידי המעצבת מיכל נגרין. הילדים התאמנו עם שחקני הנבחרת, הצטלמו עימם ותועדו ע"י ערוץ הספורט "5 פלוס".

 

 

 

 

 

יום עיון "עשה שאדע - ההתמודדות והתקווה, דצמבר 2004

 

ביום א' 5/12/04 התקיים יום עיון בשיתוף משרד החינוך, אגודת ניצן ואוניברסיטת תל-אביב, בנושא :עשה שאדע - ההתמודדות והתקווה" - שיח בין עולמו הפנימי של תלמיד לקוי למידה ומעגלי הסביבה איתם הוא בא במגע: הורה, בית ספר, קהילה.

את יום העיון פתחו הגב' רונית תירוש, המנהלת הכללית של משרד החינוך התרבות והספורט, הגב' עפרה אלול, יו"ר ניצן ופרופ' דוד זיסנווין, יו"ר הועדה האקדמית של המרכז האוניברסיטאי לפיתוח סגל בחינוך.

את ההרצאה המרכזית בנושא "חקר התקווה, המאמץ והמוטיבציה בלקות למידה" נשאה פרופ' מלכה מרגלית מביה"ס לחינוך באוניברסיטת חיפה.

ביום העיון השתתפו למעלה מ-500 איש, ביניהם אנשי מקצוע והורים לילדים עם ליקויי למידה.

 

תמונות מן האירוע:

 

 

 

 

דברי הברכה שנשאה הגב' עפרה אלול, יו"ר אגודת ניצן:

 

"גב' רונית תירוש, המנהלת הכללית של משרד החינוך, התרבות והספורט,

פרופ' דוד זיסנווין, יו"ר הועדה האקדמית של המרכז האוניברסיטאי לפיתוח סגל בחינוך,

פרופ' מלכה מרגלית, היועצת המדעית של אגודת ניצן, ברוכה השבה לארץ.....

כיושבת ראש אגודת ניצן אני מבקשת לברך מעל במה זו את שרת החינוך, הגב' לימור לבנת ואת המנהלת הכללית, הגב' רונית תירוש שמאז כניסתן לתפקיד, עניינם של לקויי הלמידה אינו יורד מסדר היום החינוכי במדינת ישראל.

המודעות הציבורית כיום לליקויי למידה גוברת והולכת ועמה ההכרה כי קשייהם של לקויי הלמידה עלולים לפגוע בסיכוייהם לממש את יכולותיהם. 

אגודת ניצן פועלת שנים רבות למען ילדים ובוגרים שאין ביכולתם לקבל מענה, מאבחנת ומטפלת במאות תלמידים, מדי שנה, בכל רחבי הארץ.

השנה אנו מציינים 40 שנים לייסודה של אגודת ניצן. אגודת ניצן אשר הוקמה ע"י הורים לילדים עם לקויי למידה הדגישה במסמך ההקמה כי מטרת האגודה הינה טיפול וחינוך משלים בכל מקום בישראל, במגמה להגיע לכל ילד וילדה לקויי למידה במדינת ישראל וזאת על מנת להבטיח את שיקומם, עתידם ומעמדם. במהלך השנים הקימה האגודה 34 סניפים בכל הארץ ממטולה ועד אילת.

אגודת ניצן שמה לה למטרה בשנים הבאות להמשיך לפעול להגברת המודעות הציבורית ללקויי הלמידה תוך שמירה על שוויון הזדמנויות בחינוך, בחברה ובתעסוקה, למיצוי יכולתם של ליקויי הלמידה לתועלתם ולתועלת החברה.

אגודת ניצן תמשיך לפעול לקידום חוק זכויות תלמידים עם ליקויי למידה בחינוך הרגיל אשר ניצניו כבר נובטים במערכת החינוך, הודות לאימוץ ההמלצות של ועדת מרגלית והודות להקמתה של היחידה ללקויי הלמידה שקבלה לאחרונה מעמד של גף במשרד החינוך.

אגודת ניצן תעצים את פעילותה ביחד עם כל השותפים במעשה החשוב הזה ותסייע בהקמת פורומים מקצועיים וציבוריים, וכן בהרחבת הלובי הציבורי בקרב אנשי ציבור בעלי עניין והשפעה אשר מוכנים לתרום לנושא חשוב זה, במטרה לשלבם במיזמים חברתיים למען הקהילה.

 

כארגון הורים, אנו חרדים לנוכח התופעה כי ההישגים אשר הושגו עד כה אשר יצרו מציאות חדשה אשר בה לקות הלמידה נחשבת אמנם לקושי אך לא למכשול, נרמסים ע"י אלה הבוחרים לעסוק ב"הקלות" ולא בהתאמות ובכך גורמים לעיתים ליחס בלתי הולם ללקויי הלמידה ולהוריהם הנאבקים יום-יום בהתמודדותם עם הלקות.

אגודת ניצן רואה לנכון להתגייס ולתרום למאמצים אשר משקיע המשרד בבקרת התהליכים החינוכיים אשר נועדו לשמור ולקדם את זכויותיהם של לקויי הלמידה במערכת החינוך וזאת, לאור העובדה כי רוב המאבחנים בארץ הפועלים במערכת החינוך ומחוצה לה, קבלו הכשרתם ב"ניצן" וכן לאור העובדה כי בניצן פותחו הכלים הראשונים לאבחון ולטיפול, אנו מציעים לסייע בהתמודדות עם תופעה זו.

ברצוני לבשר לכם כי על בסיס הידע שפותח בעבר חברו ניצן ומופת ופרי הפיתוח- ערכת האבחון הנורמטיבית העדכנית ביותר בארץ, ערכת א-ת עומדת לצאת בקרוב. אנו מציעים כי הערכה החדשה המתבססת על מדגם מייצג רחב תשמש כבסיס השוואתי ראשוני לקביעת קריטריון ללקות למידה וכתנאי לזכאות לטיפול ולהתאמות.

לאור זאת אנו מבקשים לעדכן את הידע ולהגביר תהליכים של התמקצעות וסטנדרטיזאציה בקרב המאבחנים הדידקטיים אשר יקבלו את ההכשרה הנדרשת ובכך תסלל הדרך להסדרת הליך הרישוי למיסוד המקצוע של המאבחן הדידקטי במדינת ישראל.

אגודת ניצן שוקדת על מנת לשמור ולקדם את מעמדם של לקויי הלמידה במדינת ישראל וזכותם לשוויון הזדמנויות ולפיכך, תמשיך האגודה גם בשנים הבאות לפתח סטנדרטים לאבחון ולטיפול עבור קהיליית המאבחנים והמטפלים בארץ וזאת, על בסיס הידע והניסיון אשר נצבר במהלך השנים המשמש גם כיום, אבן שואבת לכל העוסקים בתחום".

 

דברי הברכה לפרופ' מלכה מרגלית, מפי מלי דנינו, מנכ"ל אגודת ניצן:

 

"כמנכ"ל אגודת "ניצן" בהווה, וכמי שעמדה בשנים האחרונות בראש היחידה ללקויות למידה במשרד החינוך,

אני שמחה לקבל את התפקיד ולייצג את כל האחרים המבקשים להודות לך ולהוקיר את פועלך במחקר, בספרות העיונית ובשדה, במשך שנים רבות למען לקויי הלמידה במדינת ישראל ומאחלים לך עוד שנים רבות של עשייה מבורכת.

לא אוכל לציין את כל מעשייך ובזמן הקצר העומד לרשותי בחרתי להדגיש אך מקצתם שהפכו לנחלת רבים.

הועדה למיצוי יכולתם של תלמידים עם ליקויי למידה הידועה בשם "ועדת מרגלית" הפכה להיות "מורה הדרך והתשתית האידיאולוגית של אנשי אקדמיה ואנשי חינוך כאחד, אשר אמצו את הדו"ח על סעיפיו השונים ופועלים בהתמדה ליישומו בכל הנוגע לתחום פעילותם.

את מלכה, ממשיכה ללוות את השינויים בתחום זה ולקדמם באמצעות מחקר והערכה וכן במתן ייעוץ למעצבי המדיניות ומפתחי השירותים בקרב הגופים החשובים בארץ העוסקים בתחום, בעמותות, בארגוני הורים ועוד.

"וועדת מרגלית" היוותה למעשה המצע ממנו נגזרה הצעת החוק שהוגשה בכנסת, בנושא "זכויות תלמידים עם לקויות למידה בחינוך הרגיל ולהקמת היחידה ללקויות למידה בשירות הפסיכולוגי ייעוצי במשרד החינוך.

 

פרופ' מרגלית, מלווה את אגודת ניצן שנים רבות ורואה חשיבות רבה בתמיכה בארגוני הורים שפעילותם בארץ, כמו גם בעולם, חשובה בהתנעת תהליכים הנוגעים להם כהורים לילדים עם לקויי למידה וכביטוי למצוקתם היומיומית.

 

מיום כניסתי לתפקיד כמנכ"ל אגודת "ניצן", את מסייעת לי רבות בייעוץ ובהדרכה בסוגיות מקצועיות העומדות על סדר יומה של האגודה.  סיוע זה ניתן בהתנדבות ומתוך הכרת החשיבות הרבה של פעילות "ניצן" למען ליקויי הלמידה בארץ.  

באופן זה, את מחברת את אגודת ניצן, הגוף הגדול בארץ בתחום לקויות למידה, עם ביה"ס לחינוך באוניברסיטת ת"א וכן, עם גורמים אקדמיים ומקצועיים נוספים בארץ ובחו"ל ופותחת בפנינו צוהר להתפתחויות המחקריות והיישומיות העדכניות ביותר בתחום זה.

מלכה, בגישתך השוויונית, הנעימה והבלתי אמצעית, את מקדישה את חייך למען אוכלוסיית ליקויי הלמידה בארץ וכל זאת מתוך תודעה ציבורית עמוקה ומתוך נכונות אמיתית לקדם ולהעלות את המודעות לנושא חשוב זה בכל היבט אפשרי.

לסיום,  אין ספק כי את, פרופ' מלכה מרגלית "האורים והתומים" בתחום לקויות הלמידה בארץ.

נכונותך לסייע, לתמוך ולייעץ  מתוך ניסיונך הרב, בהחלט אינם מובנים מאליהם וראויים להערכה רבה .

הרשי לנו להעניק לך שי צנוע לאות הכרת תודה והערכה רבה .

 

מתוך הרצאתה של מלי דנינו, מנכ"ל אגודת ניצן, בנושא "כוחם של ההורים להשפיע":

 

בהרצאתה הציגה הגב' דנינו את הרפורמה החינוכית ההיסטורית בארה"ב בעקבות החלת החוק

 No Child Left Behind (אף ילד לא ישאר מאחור) שנחתם על ידי הנשיא בוש. החוק מקנה הזדמנויות חדשות לשיפור השירותים לכלל התלמידים, כולל אלה בעלי ליקויי הלמידה.

המרכז הלאומי ללקות למידה והמרכז ללמידה ע"ש שוואב חיברו מדריך להורים לילדים הנאבקים כדי ללמוד.

 

מונחי מפתח ותנאי החוק

 

התקדמות שנתית הולמת - השתפרות שבתי הספר חייבים להראות מדי שנה על מנת להשיג את מטרות    

 החוק.

הערכה ארצית שנתית - משמשת כמדד לביצועים והתקדמות התלמידים בהתאם לסטנדרטים שמציבות

רשויות החינוך.

נתוני ההישגים על פי תתי קבוצות - ביצועי התלמידים ימוינו לתתי קבוצות של תלמידים במטרה לסגור 

פערים בין תתי הקבוצות של תלמידים בעלי הישגים נמוכים לבין בני גילם. בתי הספר נדרשים לבחון לפחות

 95% מהתלמידים בכל תת קבוצה.

מורים ובעלי מקצוע בעלי כישורים גבוהים במיוחד- דרישות חדשות למורים וסייעות, במטרה לוודא שאת כל

התלמידים ילמדו מורים בעלי כישורים גבוהים.

הגברת מעורבות וחיזוק ההורים - לספק מידע להורים על רמות הביצוע בבית הספר, כישורי מורים, אחוזי

בוגרים ומדדי ביצוע חיוניים אחרים, במיוחד בבתי הספר שרמת הביצוע שלהם נמוכה.

התפתחות מקצועית - בתי הספר המקבלים מימון ואשר אינם מגיעים להישגים המצופים חייבים לייעד לפחות

10% ממימון זה להדרכת המורים.

תעודות בית ספריות, מחוזיות, וארציות - תעודות שנתיות הכוללות מידע מפורט על ההישגים האקדמיים של 

כלל התלמידים, נתונים מסווגים לתתי קבוצות, כישורי מורים ומדדים נוספים איכותיים.

בחירת בתי הספר הציבוריים - תלמידים בבתי ספר המקבלים מימון ואינם מראים התקדמות יכולים לעבור

לבתי ספר אחרים אשר מצליחים להגיע להישגים טובים יותר. 

שירותים חינוכיים משלימים - תלמידים ממשפחות בעלות הכנסה נמוכה, אשר באופן עקבי אינם מצליחים 

להתקדם, זכאים לשירותים משלימים ללא תשלום, הכוללים הדרכה פרטנית, הוראה מתקנת, קורסי קיץ ועוד.

החוק מבוסס על 4 עקרונות בסיסיים:

1) הגדלת האחריות של בתי הספר וחובת דין וחשבון לתוצאות - school  accountability :

     פיתוח סטנדרטים אקדמיים גבוהים זהים לכל התלמידים.

      אחריות לתוצאות- school  accountability.

      פיתוח סטנדרטים אקדמיים גבוהים זהים לכל התלמידים.

      פיתוח הערכות אקדמיות שנתיות עבור כל התלמידים.

      השמת מורים בעלי כישורים ומיומנויות גבוהים ביותר בכל כיתה.

      הצבת מטרות ומדדי התקדמות שנתיים לתלמידים.

      הגדרת  קצב ההתקדמות האקדמית השנתית שעל כל בית ספר להשיג על מנת להגיע למטרה שהוצבה    

      והוגדרה כהתקדמות שנתית הולמת.

      על בית הספר לבחון ולהעריך לפחות 95% מהתלמידים מדי שנה .

      התכניות, המדדים להערכה, ההישגים בפועל הנם מידע גלוי לציבור. 

 

2) הרחבת אוטונומיה וגמישות למדינות ולקהילות המקומיות:

    ה-NCLB  הינו חוק מורכב המאפשר גמישות בין המדינות.  

    המדינות חופשיות להטיל את דרישות החוק גם לבתי ספר שאינם מקבלים מימון פדראלי לשם כך.

    החוק מעודד את האזרח לחקור את מדיניות הרשות המקומית ותהליכי יישום החוק. 

    המידע גלוי ופתוח לציבור .

 

3) עידוד השימוש בשיטות לימוד מוכחות:

    שיטת לימוד מוכחת המומלצת ליישום הנה בעלת רקורד הצלחה ארוך טווח . 

    חומרי הדרכה במיוחד בתחום הקריאה חייבים להיות מבוססי מחקר ולספק את הרכיבים הנחוצים בהקניית

    הקריאה כפי שהם מופיעים בלשון החוק.

    בבואך לבחור ספקי שירותים משלימים עליך לבדוק שהם בעלי ידע נרחב בשיטות לימוד ותרגול מבוססות

    מחקר.

 

4) אפשרויות רבות למעורבות הורים מוגברת:

   א. הגברת מעורבות הורים בנושא הקריאה

        - לוודא שהילד מקבל הדרכה מבוססת מחקר בקריאה.

        - לוודא שבית הספר עושה שימוש בהערכות אשר מאבחנות באופן הולם כל קושי שעלול להיות לילד  

          בלימוד הקריאה, והסיבות האפשריות לקושי זה.

        - לוודא שבית הספר מספק סיוע חינוכי נוסף, המותאם לצרכים ספציפיים שאותרו ע"י ההערכה, על מנת

          לאפשר לילד להשיג את הסטנדרטים האקדמיים אשר הוצבו בפניו.

   ב. הגברת מעורבות הורים בשיפור אפשרויות הלמידה

        - לוודא שניתנת לתלמיד הנגישות לאותה תוכנית לימודים כמו לתלמידים ללא לקויות ואשר נותנת לו את

          הזדמנות ללמוד את התכנים האקדמיים אשר עליהם מבוססת ההערכה השנתית.

        - לוודא שהתוכנית החינוכית המותאמת לתלמיד מכילה מידע המסביר כיצד ילמדו אותו תכנים ברמת

          הכיתה בנושאי הליבה כמו קריאה וחשבון.

        - לוודא שהתלמיד מקבל את ההתאמות הנחוצות על מנת שיוכל ללמוד ברמת הכיתה .

   ג. הגברת מעורבות הורים בנוגע לרמת המורים וכישוריהם

       - וודא שמורה מיומן, בעל ידע רב בחומר, מלמד את ילדך.  אם ילדך מקבל עזרה פרטנית באופן קבוע

         ממורה או מסייע, וודא כי אדם זה הוא בעל הכישורים הנאותים וכי יש מי שמפקח עליו באופן מקצועי.

       - וודא שקיימות הדרכות מקצועיות בבית ספרו של ילדך.  אם בית הספר אינו מגיע להישגים או להתקדמות

         השנתית הנדרשת, ברר אם פעילות ההדרכה מותאמת לטפל בחולשות האקדמיות של בית הספר.

   ד. מעורבות ההורים בתהליך ההערכה של התלמיד:

       - וודא כי ילדך מקבל את ההתאמות הדרושות על מנת שאפשר יהיה לאמוד את ביצועיו.

       - אופן ההערכה שנבחר עבור ילדך אמור להוביל לתעודה המקובלת.  חשוב להבין את המשמעות של כל    

         אופציית הערכה.  "הערכה אלטרנטיבית בסטנדרטים אלטרנטיביים" שמורה אך ורק עבור תלמידים

         שהמגבלות הקוגניטיביות שלהם עלולות למנוע בעדם מלהגיע להישגים סטנדרטיים ברמת הכתה, למרות

         ההדרכה הטובה ביותר שיקבלו. לכן הערכות אלו לא יסייעו לילד לקבל תעודה רגילה.

      - הביצועים האקדמיים של ילדך נמדדים ומדווחים כחלק מביצועיו של בית הספר, וחלק בכל תת קבוצה  

        מתאימה. וודא שילדך נמצא בבית הספר בימים בהם מתבצעות הערכות אלו.

 

בהתבסס על העקרונות הללו השאיפה היא:

 

 סגירת הפערים ההישגיים בין קבוצות התלמידים השונות - בעלות ההישגים הנמוכים לבין בני גילם בעלי 

 הביצועים הטובים יותר.

 העלאת ההישגים האקדמיים של כלל התלמידים