על יום ההתרמה של אגודת ניצן בעיתונות ובאתרי האינטרנט
לקראת יום ההתרמה השנתי של אגודת ניצן, יום ב' 24 במרץ, בשיתוף עם ארגוני החרשים ועמותת נט"ל:
עפרה אלול, יו"ר אגודת ניצן: במדינת ישראל עדיין אין חוק המחייב את מערכת החינוך לאבחון לקויות למידה. האגודה מסייעת לאתר, לאבחן ולטפל באלפי תלמידים מידי שנה, בעיקר בקרב אוכלוסיות בפריפריה שידם אינה משגת.
לקראת יום ההתרמה השנתי, אגודת ניצן שמחה לבשר על חתימת הסכמים עם קופות החולים "כללית" ו"מכבי", וזאת בנוסף להסכם הקיים עם קופ"ח לאומית, במסגרתם יוכלו מבוטחי הקופות לקבל שרותי אבחון במחירים מסובסדים בכל אחד מ- 35 סניפי ניצן הפזורים ברחבי הארץ.
לדברי דר' מלי דנינו, מנכ"לית אגודת ניצן: האבחון הינו תחילת התהליך והוא חלק ממערך רחב לטיפול וסיוע לתלמידים ולהוריהם, הכולל; פעילות בפריפריה בקרב מאות ילדים בתוך בתי הספר, סיוע להורים ותמיכה בהתמודדותם היומיומית באמצעות קבוצות תמיכה, אימון הורים ובתי ספר להורים. במסגרת פעילותה בקרב האוכלוסייה הבוגרת מפעילה האגודה מערכי דיור לבוגרים עם לקויי למידה, קשיי הסתגלות ותפקוד. בשנה האחרונה, הגבירה האגודה את הסיוע לצעירים עם ליקויי למידה והפרעת קשב בגילאי 20-35 במציאת תעסוקה והכשרה לחיים עצמאיים".
כל התרומות מיום ההתרמה המשותף לאגודת ניצן, עמותת נט"ל וארגוני החרשים בישראל ישמשו את האגודה לצורך הענקת מלגות עבור אבחונים והוראה מתקנת לילדים ממשפחות שידן אינה משגת, וכן להמשך התמיכה בפעילות ניצן בקהילה.
מתוך ynet, 241314
מבוגרים עם ליקויי למידה, מתמודדים עם קשיים רבים. כשהם מקימים משפחה, נכנס גם נושא ההורות לתמונה והקשיים רק מתעצמים. אז איך מצליחים לשמור, על אף הקשיים, על תפקוד תקין ואורח חיים נורמלי? לרגל יום ההתרמה השנתי של אגודת ניצן יחד עם ארגוני החרשים ועמותת נט"ל, אמא לילדים קטנים בעלת לקות למידה משתפת/
"הרבה אנשים חושבים שלקות למידה פירושה בעיה בכתיבה, קריאה או חשבון. זה לאו דווקא נכון! אצלי, לדוגמא, הלקות מתבטאת בקושי בארגון - ארגון
זמן לקראת יציאה, סידור הבית וסדר יום. אני מכירה אימהות נוספות שאצלן הלקות מתבטאת בקושי בהבנת כללים, בדאגה לצרכים הפיזיים של הילדים, בקושי להסביר לגננת בצורה ברורה מה הן מצפות ממנה ועוד. כשילדתי את בתי הבכורה לפני 5 שנים, אמי פנתה לעזרה למחלקת הרווחה של עיריית הרצליה. היא הרגישה שאני ובעלי צריכים תמיכה. בהתחלה, מאוד לא שמחתי מכך. כיום אני רואה שהיא הבינה דברים שאני לא. במחלקת הרווחה הפנו אותי למקום שנקרא 'ניצן בייבי'.
לכתבה המלאה לחץ כאן
מתוך אתר Saloona 24/3/14
איך לא להשתגע מהכעסים? למה הוא לא מצליח ליצור קשרים חברתיים? אמא של ילד הסובל מהפרעות קשב וריכוז משתפת על השינוי בחייהם, לרגל יום ההתרמה השנתי של אגודת ניצן:
עדי (שם בדוי), אם לילד הסובל מהפרעת קשב וריכוז והיפראקטיביות (ADHD) מספרת: בני בן ה-11 הוא אתגר גדול. אף פעם לא היו לי כלים להתמודד עם הקשיים שלו, אף פעם לא ידעתי איך לגדל אותו נכון, איך לא להשתגע מהכעסים והתסכולים שהוא מבטא. הוא ילד נבון מאד עם פוטנציאל גבוה. יודע להתבטא היטב ואפילו יוצר קשר על בסיס קבוע עם מנהיגי ציבור שונים. למרות זאת הוא דחוי חברתית ומתקשה ביצירת קשר עם ילדים בני גילו. הוא מושעה לעיתים קרובות מבית הספר, בגלל חוסר שליטה ואי הקפדה על גבולות.
לפני כשנה הייתי כבר על סף התרסקות. חליתי בסרטן, עברתי שני ניתוחים וסדרת טיפולים קשה. יש לי שני ילדים מנישואיי הראשונים ושני ילדים נוספים מבן זוגי. ביחד אנחנו מגדלים ארבעה ילדים בבית. לבן הזוג שלי יש עוד שלושה ילדים מנישואיו הראשונים, המתארחים בביתנו מדי שבוע. יש ימים שאת הבית ממלאים שבעה ילדים פעילים ומלאי חיים.
ילדים הם שמחה, אך לא תמיד אנחנו יודעים איך להתמודד איתם. רעש, בלאגן, מריבות, צעקות וכעסים. בתגובה – התפרצויות כעס שלי, תסכול וייאוש. היום אני מבינה שיש מצבים בהם חייבים לקבל עזרה.
24/03/14 כתבתה של גלי מרקוביץ'-סלוצקר, ישראל פוסט
לרגל יום ההתרמה של אגודת ניצן בשיתוף עם ארגוני החרשים ועמותת נט"ל, אמרה יו"ר האגודה עפרה אלול לישראל פוסט, כי המדינה מזניחה את לקויי הלמידה: "במדינת ישראל עדיין אין חוק המחייב את מערכת החינוך לאבחון לקויות למידה". לכן, היא אומרת, בשנת 2014 עדיין יש בארץ תלמידים רבים, שאינם מאובחנים. אלול הוסיפה כי "אגודת ניצן, היא הגורם היחיד שמסייע באיתור, אבחון וטיפול לאלפי תלמידים לקויי למידה מידי שנה, בעיקר בפריפריה, באוכלוסיות, שידן אינה משגת".
לדברי דר' מלי דנינו, מנכ"לית אגודת ניצן: "האבחון הוא רק תחילת התהליך והוא חלק ממערך רחב לטיפול וסיוע לתלמידים ולהוריהם. המערך כולל: פעילות עם ילדים בתוך בתי הספר בפריפריה, סיוע להורים ותמיכה בהם באמצעות קבוצות תמיכה, אימון הורים ובתי ספר להורים. בנוסף, לפעילות מכוונת תלמידים, ניצן פעילה גם אחרי גיל בית ספר ומפעילה מערכי דיור לאוכלוסייה בוגרת של לקויי למידה, קשיי הסתגלות ותפקוד".
בשנה האחרונה, הגברנו באגודה את הסיוע לצעירים עם ליקויי למידה והפרעת קשב בגילאי 20-35 במציאת תעסוקה והכשרה לחיים עצמאיים".