דף הבית   English
*שם מלא
*דוא''ל
*טלפון
*עיר מגורים
אשמח לקבל עדכונים מאגודת ניצן. בכל עת ניתן להסיר את כתובתך
facebook nitzan page link

עמדת אגודת ניצן בנוגע לכוונת משרד החינוך לבצע שינויים במדיניות ההתאמות

 

החשיפה בערוץ 2 ממשיכה לעורר גלים...

מספר ימים לאחר פרסום הידיעה בערוץ 2 לגבי שינוי מדיניות ההתאמות פרסם משרד החינוך חוזר רשמי בשם: "מסמך ההנחיות לתלמידים בעלי לקויות למידה"

להלן תגובת אגודת ניצן למסמך

אגודת ניצן, המייצגת את אוכלוסיית ליקויי הלמידה בישראל והוריהם, מברכת על היוזמה הברוכה של משרד החינוך לבצע שינויים בחוזר מנכל ובמדיניות המשרד בתחום ליקויי למידה, המאפשרת לצוותי החינוך ללמוד מקרוב על המסוגלות והקשיים של התלמידים בבית ספרם.

אגודת ניצן מכירה אף היא בחשיבות הצוות החינוכי כגורם המקצועי המכיר את התלמיד על היבטיו השונים, ומתוך כך תומכת בעמדת המשרד המאפשרת אוטונומיה ומרחב פעולה של צוות ביה"ס הכולל, בחירת החלופה המתאימה עבור התלמיד, בניית תכנית עבודה מותאמת והמלצה על ההתאמות הנדרשות.

האגודה גם תומכת בהקמתן של ועדות בית-ספריות, ומברכת על המנדט שניתן לוועדות אלו במתן ההתאמות, אשר מאפשר את החזרת ההחלטה והכוח לבית הספר כפי שהיה נהוג בעבר (ר' חוזר מנכ"ל 2003).

יחד עם זאת, להלן מספר השגות בנושא זה:

  1. ועדות בית ספריות- יש לתת את הדעת לגבי מידת הבקיאות ורמת הידע הנדרש של חברי הוועדה בתחום ליקויי הלמידה. לצד הרצון למנות צוותים מתוך ביה"ס עצמו, אין להתעלם מהתפתחות חקר ליקויי הלמידה בשנים האחרונות ומהידע הרב שהצטבר כתוצאה ממחקרים אלו. אנו סבורים כי על הוועדה להיות מורכבת מאנשי מקצוע אשר מכירים את נושא ליקויי הלמידה על בוריו. כמו כן יש להעביר הנחיות ברורות למנהלי בתי הספר ורכזי המקצוע כיצד לנהל את רישומי הועדה.

  2. הבחנות באמצעות מחשב- יש להעריך מהם כישורי המחשב של התלמיד, ועד כמה הוא אמון על השימוש בו.

  3. אגודת ניצן מסכימה עם טענת המשרד כי מיומנויות כתיבה וקריאה חיוניות לפיתוח מיומנויות החשיבה, לצד זאת, חולקת האגודה, בכל תוקף, על טענה זו בהקשר של תלמידים עם לקות למידה בתחום. ניסיון של שנות עבודה רבות מלמד כי תלמידים אלו, לדאבוננו, אינם מצליחים להתגבר על הקשיים בחלוף השנים. זאת ועוד, מחקרים מראים כי תרגול המיומנות בקרב אותם תלמידים, יוכל אולי, במקרה הטוב, להביא לשיפור ברמת תפקודם, אך לא יביאם לרמת תפקוד המשתווה לזו של שאר תלמידי הכיתה.

  • למסמך המלא שהוציא משרד החינוך - לחץ כאן

  • לצפייה בכתבתה של דפנה ליאל, חדשות ערוץ 2 הכוללת את תגובת אגודת ניצן, 17/11/14 - לחץ כאן.

  • לתגובתה של דר' מלי דנינו, מנכ"לית אגודת ניצן, אשר פורסמה בחדשות המהדורה המרכזית של ערוץ 2 - לחץ כאן

  • להאזנה לראיון עם ד"ר מלי דנינו, מנכ"לית ניצן בתכנית "עושים צהריים" בגלי צה"ל לחץ כאן.

  • לצפייה בכתבת החשיפה של דפנה ליאל, חדשות ערוץ 2 - לחץ כאן.